JAM

Sabtu, 9 November 2013

Statement Progression

IBFX DEMO ACCOUNT


INSTAFOREX DEMO ACCOUNT


Warghh! masih belum dapat tempo untuk satu demo yang perfect! Masih banyak lagi kelemahan dalam trading yang perlu di perbaiki.Apa yang dapat saya ulaskan disini cara saya trade masih caca-marba. Saya meletakkan minimal loss 3% tapi tidak pernah meletakkan target profit saya. Saya suka swing trade, yang kononnya price boleh pergi jauh dan mengutip banyak pips. Dalam pada itu market mula membuat U-turn(reverse), dan mulalah mengelabah nak close post trade.

Apa yang perlu adalah trading plan yang constant dan nilai lot yang kecil tapi post trade yang berbaloi untuk membolot lebih pips dan juga target profit yang munasabah dengan melihat price akan settle down di resistance atau support yang tepat. Masih boleh diperbaiki lagi sebelum mula trade live account.